און אנד אוף – מיתוג שעובד בכל המימדים: עיצוב חנויות קטנות
עיצוב חנות קטנה – מהפיזי לדיגיטלי
התהליך הקלאסי, זה שהיה מוכר לנו בראשית עידן הסמארטפון ולפני שהקניות המקוונות השתלטו על נתח כל כך משמעותי מהשוק, התחיל בקשר פיזי בין הלקוח, שהכיר את המותגים משיטוטים ברחובות העיר ובמתחמי הקניות ורכש בחנויות הפיזיות שלהם.
לאחר מכן, ככל שהנוכחות הדיגיטלית הפכה לחשובה יותר ויותר להישרדותם של המותגים, אלו החלו להשקיע באתרי תדמית, ברשתות חברתיות וחלקם השיקו גם חנויות אונליין.
המשמעות של הפלטפורמות הדיגיטליות התחילה אולי כתמיכה בלבד לחנויות הפיזיות, אך כיום אנו רואים שלרוב היחס הוא הפוך – המפגש הראשון של הלקוחות עם המותג הוא דיגיטלי, הם נתקלים בפרסומים ברשתות החברתיות או מגיעים לאתר דרך מנועי החיפוש ורק אז, במקרה הטוב, מגיעים לחנות.
לכן כאשר מדובר על עיצוב חנויות קטנות, חשוב להשקיע על מנת לקדם את כניסת הלקוחות הפוטנציאלים.
מהדיגיטלי לפיזי
בתקופה האחרונה ניתן לראות יותר ויותר מותגים שהחלו את דרכם הקמעונאית דווקא בדיגיטל ומשם המשיכו להקמת חנויות ומתחמים פיזיים. ההשקעה באתר אינטרנט, ברשתות חברתיות ובחנות אונליין, איכותיים וטובים ככל שיהיו, תהיה תמיד קלה, זולה ונגישה יותר למותג בתחילת דרכו לעומת השכרה של חללי תצוגה ותחזוקתם לאורך זמן.
לכן זה נחשב כצעד בטוח ונכון יותר עבור מותגים צעירים ובועטים. אלו שעשו זאת נכון ובחכמה, הצליחו לכבוש את לבם (ואת ארנקם) של הלקוחות, המשיכו לחנויות פופ-אפ זמניות, למכירה בירידים ובאירועים שונים ובחלקם גם עשו את הצעד להקמה של חנויות קבע בעולם האמיתי.
עיצוב חנויות קטנות – להעמיק את הקשר
לא משנה באיזה צד של הסקאלה הזו התחלתם, מיתוג איכותי שעובד בכל המישורים ובכל הפלטפורמות הוא קריטי להעמקת ולחיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.
במפגש הראשון של הלקוחות עם המותג, מטרתו למשוך ולסקרן אותם, לגרום להם לקרוא, להתעמק ולהתעניין. לאחר מכן המטרה היא כמובן להוביל אותם לקנייה ואז להמשיך לקיים אתכם מערכת יחסים ארוכת טווח, שמבוססת על חוויה מוצלחת, תקשורת טובה והתאמה בין מה שהמותג משדר לבין התפקוד שלו בפועל.
מיתוג שעובד פיזית ודיגיטלית יאפשר ללקוחות שלכם להרגיש בנוח אצלכם ולסמוך עליכם, בין אם הם מחפשים מידע באתר ובין אם הסתובבו בקניון שופע באפשרויות ובחרו להיכנס לחנות שלכם.
התחושות החיוביות הללו, שהם מקבלים דרך מיתוג ועיצוב חנויות קטנות, יאפשרו להם גם לשלוף את הארנק יותר בקלות, משום שבתת מודע שלהם הם כבר בוטחים בכם, בערכים ובמוצרים שלכם.
להגביר את הווליום
בעולם שבו רוב התקשורת שלכם מול הלקוחות מתבצעת בצורה מקוונת, ערכי המותג חייבים לבוא לידי ביטוי בצורה חזקה, משמעותית וחווייתית עוד יותר במתחמי הקניות העצומים. קיימים מותגים רבים שכל ההתנהלות העסקית והמכירתית שלהם מתרכזת אונליין ויחד עם זאת הם משקיעים מאמצים ומשאבים רבים בהקמה ובתחזוקה של חנויות פיזיות.
הסיבה היא שהתחושות הפיזיות שחלל תלת מימדי יוצר אצלנו חזקות פי כמה מהמסרים שאנו מקבלים אונליין. לכן חשוב מאוד לנצל את המימד הזה ולפתח קונספט עיצובי ייחודי, חווייתי ויצירתי אשר ימגנט את הלקוחות לחנות ויקפיץ את המיתוג שלכם.