אמצעים קלאסיים – עיצוב פנים וחלונות הראווה
עיצוב הוא סוג של שפה ויזואלית אשר ביכולתה להשפיע על מצב הרוח והתחושות שלנו. בחלל המסחרי לעיצוב השפעה ישירה על חוויית הקנייה וביכולתו לעזור לנו לתקשר ללקוחות את ערכי המותג שלנו באופן מרומז ואלגנטי, כך שהם אפילו לא ישימו לכך לב. תחושות כמו ניקיון, חספוס, רכות, חום, קרירות, רעננות, ביתיות, משפחתיות ועוד ועוד ניתנות להשגה בזכות תאורה, צבעים, חומרים והשילוב ביניהם, לצד שימוש בגרפיקה, טיפוגרפיה ועוד אלמנטים רבים ומגוונים.
כאן אני חייב להזכיר גם את האופן שבו החנות נראית מבחוץ, את הקשר שלה לסביבתה ואת עיצוב חלונות הראווה, אשר מטרתם העיקרית היא לייצר קשר ראשוני בין עוברי האורח לבין החנות או בית העסק ולמעשה להזמינם להיכנס פנימה, כל זאת ללא מילים.
אמצעים חדשניים – טכנולוגיה ודיגיטל
פעמים רבות בעלי שטחים מסחריים מתייחסים לטכנולוגיה, לדיגיטציה ולמסכים כמכשול, אבל אני רואה בהם כפתח לחדשנות ולשילוב אידיאלי בין העולמות. מסכים למשל יכולים לתקשר עבורנו מסרים ללקוחות שלנו, לדבר במקומנו ואפילו להחליף את אנשי המכירות ונותני השירות השונים.
בעזרת מסכים המשולבים כחלק אינטגרלי מהעיצוב אנו יכולים לקדם מוצרים, מבצעים או קולקציות מיוחדות, להעביר מידע על המוצרים והשירותים השונים בחנות, להדגיש מסרים שיווקיים ועוד. כמו כן ניתן למקמם בחלונות הראווה וכך לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו גם כאשר החנות סגורה, לשלבם כחלק ממערכת לתשלום עצמאי ולהשתמש בהם יחד עם תוכנות הדמייה אשר מאפשרות ללקוחות למדוד בגדים, להתנסות באיפור או לשלב רהיטים בחלל הביתי שלהם, כל זאת בלחיצת כפתור, מול המסך.
>>קראו גם על עיצוב חנויות קטנות