לגרום ללקוח לחזור לכל סוג של עסק, מכל הצבעים, המינים, הגדלים והתחומים.
כל עסק זקוק ללקוחות, אבל גם אם השקעתם מחשבה רבה בדרכים להביא את הלקוחות אליכם, חשוב לזכור כי כמעט בכל המקרים העסק שלנו אינו חד פעמי.
כולנו רוצים שהלקוחות שלנו יזכרו אותנו גם הרבה אחרי שהם קנו אצלנו או שכרו את שירותינו, יספרו עלינו לאחרים ויחזרו אלינו שוב.
הלקוחות שמגיעים לבית העסק שלכם מוצפים מכל פינה במתחרים, מוצרים, פרסומות והצעות נוספות ואחת המטרות העיקריות שלנו היא לבלוט על פני המתחרים ולהשאיר חותם חיובי אצל הלקוחות שביקרו אצלנו.
כך נשמור על בסיס לקוחות רחב ומשמעותי של לקוחות קבועים, שילך ויגדל בזכות ביקורות טובות מפה לאוזן. תכנון בית העסק ועיצובו הם מרכיבים משמעותיים בחוויית הלקוח, לפני שהוא נכנס אליכם, תוך כדי מתן השירות והרכישה וגם אחרי שהוא יוצא מפתח הדלת.
3. תצוגת תכלית
כאשר ניגשים אל מלאכת עיצוב חנויות קטנות – תצוגה חכמה ונכונה תאפשר לכם לאזן בין הצורך להציג כמה שיותר פריטים לבין יצירת היררכיה בין המוצרים השונים ומראה מסקרן שמושך את העין. במקום תצוגה סטנדרטית, שניתן לראות בבתי עסק דומים לשלכם, צרו תצוגה מקורית שמגרה את החושים של הלקוחות תעזור לכם לייצר חוויה משמעותית ומרשימה שהם יזכרו.
הציגו לראווה בקדמת הבמה את הלהיטים שלכם וקולקציות חדשות והוציאו חלק מהמוצרים מהאריזה כדי שיהיה ניתן להתרשם מהם בצורה מיטבית.
4. מישהו שומע אותי
האופן שבו אנו חווים את החללים שסביבנו מורכב מכל החושים שלנו, אחד המשמעותיים שבהם הוא חוש השמיעה. מבחינה תכנונית אנו מתייחסים לאקוסטיקה בחלל, לבידוד של רעשי “מאחורי הקלעים” מחללי התצוגה והבילוי וליצירת חלל נעים לשיח במידה וזה חלק מהעסק שלנו, כמו למשל במסעדות.
כמו כן נתייחס למוזיקה, לעוצמת הסאונד, לאיכות שלו ולסגנון המוזיקלי, בהתאם לאופי בית העסק והלקוחות הפוטנציאליים. כאשר נושאים אלו אינם מטופלים כראוי, הלקוחות יצאו כנראה בתחושה לא נעימה, גם אם לא ידעו בדיוק להסביר למה, לכן חשוב להקדיש להם מחשבה.
5. אור יקרות
כמו הסאונד והאקוסטיקה, גם לתאורה תפקיד משמעותי בתחושה שאנו מרגישים בחלל. היא צריכה להתאים לאווירה שאנו רוצים ליצור בהתאם לאופי העסק, להחמיא למוצרים השונים ולהדגיש אזורים מסוימים בחלל לפי הצורך.
בתכנון התאורה נתייחס לגוף התאורה עצמו ולחומרים מהם עשוי, לגוון של התאורה, לעוצמה שלה ולמיקום של גופי התאורה בחלל, על מנת להחמיא לחלל ולתצוגה וליצור עבור הלקוחות חוויה חיובית דרכה יזכרו אתכם לטובה.
6. יצירתיות היא שם המשחק
לרוב לא נזכור את הרגעים והמקומות הסטנדרטיים והגנריים, אלא את הרגעים המיוחדים והמרגשים, אלו שיש מאחוריהם סיפור מעניין. כדי ליצור אווירה שהלקוחות יזכרו וירצו לחזור אליה ולספר עליה לאחרים, עלינו לאמץ חשיבה יצירתית, שתיצור בידול של בית העסק שלנו לעומת אחרים. נצלו את כל המשאבים שעומדים לרשותכם – החלל הנתון, אלמנטי התצוגה, מיתוג העסק, חומרים, צבעים, אביזרים, רהיטים וכולי, על מנת ליצור שפה אישית וייחודית לבית העסק שלכם.
רוצים לעצב את בית העסק שלכם כך שהלקוחות ירצו לחזור אליו ולספר עליו? צרו איתנו קשר נשמח לתת לכם שירות.